Πώς να διαβάσεις σωστά μια αγγελία εργασίας!

 

Ανοίγεις sites, εφημερίδες και οτιδήποτε άλλο μπορεί να κρύβει μια αγγελία εργασίας και ξεκινάς να την διαβάζεις. Καλή η θέση, έτσι επιλέγεις να στείλεις το βιογραφικό σου. Δεν σε καλούν ποτέ και αναρωτιέσαι τι πήγε λάθος. Διάβασες σωστά την αγγελία? Και εννοώ εάν την «διάβασες» σωστά πίσω από αυτό που κρύβουν οι λέξεις.

 

Αρχικά, πρέπει να σιγουρευτείς πως διαβάζεις μια σωστά δομημένη αγγελία. Ο τρόπος που είναι γραμμένη η αγγελία και η δομή της αποκαλύπτει πόσο επαγγελματική είναι η εταιρία/ επιχείρηση και πόσο ο άνθρωπος που θα δει το βιογραφικό σου είναι έμπειρος. Μια σωστή αγγελία αποτελείται από 4 με 5 τμήματα τα οποία περιγράφουν το καθένα το δικό τους ξεχωριστό θέμα.

 

1.Στοιχεία για την εταιρία που ζητάει προσωπικό.

 

Είτε επώνυμα είτε ανώνυμα κάθε εταιρία που ξέρει να ζητάει και να ψάχνει προσωπικό στην αρχή μιας αγγελίας περιγράφει με λίγα λόγια την εταιρία, τη δραστηριότητά της και την θέση της στον κλάδο.

 

Tip: Από αυτό το τμήμα θα συλλέξεις πληροφορίες για να κάνεις την έρευνά σου σχετικά με την εταιρία και τον κλάδο που δραστηριοποιείται έτσι ώστε να στρέψεις το βιογραφικό προς τα «θέλω» και τις απαιτήσεις του κλάδου και της εταιρίας.

 

2.Περιγραφή της θέσης. Job description.

 

Σε αυτό το τμήμα η κάθε αγγελία περιγράφει το ρόλο και τις ευθύνες της κάθε θέσης εργασίας που αναζητά κάλυψη. Η ιδανική απόδοση γίνεται συνήθως με την αναφορά 3-4 bullet points ή 3-4 στοιχείων που καλείται να ανταποκριθεί ο υπάλληλος που έχει τη θέση. Λιγότερα ή περισσότερα στοιχεία για τη θέση αποτελούν είτε σύγχυση είτε απειρία του συντάκτη της αγγελίας και προσβάλουν την αξιοπιστία της εταιρίας.

 

Tip: Σε αυτό το τμήμα θα μπορέσεις να βρεις εάν η προϋπηρεσία σου, η εκπαίδευσή σου και οι ικανότητές σου ταιριάζουν στη θέση. Θα αντλήσεις σημαντικές λέξεις κλειδιά για το βιογραφικό σου και για τη συνέντευξη από αυτό το πεδίο.

 

3 & 4. Προφίλ υποψηφίου & Ικανότητες υποψηφίου.

 

Αυτά τα δυο είτε θα τα βρείτε μαζί είτε ξεχωριστά. Και τα δυο εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό. Περιγράφουν τον «ιδανικό» υποψήφιο για τη θέση.  Μια σωστή αγγελία αποδίδει επαρκώς όλα τα στοιχεία που αναζητά για τον εργαζόμενο που θέλει να καλύψει τη θέση που έχει «ανοίξει».

 

Tip: Εδώ θα βρεις όλα τα keywords που θα κάνει αναζήτηση ο recruiter. Προσπάθησε στο βιογραφικό σου να φαίνονται τα στοιχεία που αναδεικνύουν και τονίζουν τις ικανότητες αυτές έτσι ώστε να ταιριάζεις στο προφίλ. Σκέψου άλλες ικανότητες που έχεις και μπορούν να προσδώσουν πλεονέκτημα σε αυτή τη θέση και κατά συνέπεια και σε σένα. «Κράτα» στο μυαλό σου αυτές τις σκέψεις και φέρ’ τες στο προσκήνιο στη συνέντευξη.

 

5.Αμοιβή και πλεονεκτήματα της εταιρίας.

 

Σε αυτό το τμήμα η εταιρία εκφράζει συνήθως το ύψος της αμοιβής και εκφράζει όλα τα πλεονεκτήματα για να προσελκύσει υποψηφίους.

 

Tip: Μπορείς να σκεφτείς κάτι παραπάνω που θα γλιτώσει την εταιρία από το πάγιο έξοδο του μισθού σου? Πχ θα σε ενδιέφερε να διαπραγματευτείς την παρουσία σου σε ένα μεταπτυχιακό αντί για το ύψος του μισθού? Θα ήθελες να συμμετέχεις σε άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία μπορεί να σου προσφέρει η εταιρία σε ανταλλαγή του μισθού?

 

Σκέψου δυο τρεις εναλλακτικές για να δείξεις πως αξίζεις παραπάνω από τα λεφτά που προσφέρουν και θέλεις να εξελιχθείς επαγγελματικά εσύ και η εταιρία που θα σε προσλάβει θα καρπωθεί από αυτή της την επένδυση στο πρόσωπό σου.

 

Τώρα ξέρεις πώς να διαβάσεις μια αγγελία. Ήρθε η ώρα να το αποτυπώσεις στο βιογραφικό σου και να το δείξεις στη συνέντευξη. Καλή επιτυχία! Εάν θες βοήθεια με το βιογραφικό σου η ομάδα μας είναι σε θέση να σου προσφέρει δωρεάν review και να σου δώσει συμβουλές για να φτιάξεις το βιογραφικό σου έτσι ώστε να σε καλούν σε συνέντευξη πιο συχνά! Στείλε το βιογραφικό σου και τη θέση εργασίας που θέλεις στο cv@biografikoreloaded.gr και δες μόνος σου τα αποτελέσματα στη καριέρα σου!