Πολλές φορές διαβάζεις μια αγγελία για δουλειά και δεν μπορείς να καταλάβεις εάν μια επιχείρηση ή εταιρία είναι αξιόπιστη. Αρκετές αγγελίες κρύβουν τη φύση της επιχείρησης, άλλες είναι λάθος δομημένες, άλλες παραλείπουν σημαντικά στοιχεία. Έμαθες να διαβάζεις μια αγγελία, αλλά πώς μπορείς να αξιολογήσεις μια επιχείρηση διαβάζοντας την αγγελία εργασίας?
Η αξιολόγηση μιας επιχείρησης από την αγγελία εργασίας είναι εύκολο να γίνει αρκεί να ξέρεις πως είναι η σωστή δομή μιας αγγελίας. Πολλές εταιρίες και επιχειρήσεις στήνουν πρόχειρα τις αγγελίες τους χωρίς να είναι σε θέση να αποδείξουν την εγκυρότητά τους και την αξιοπιστία τους. Πώς είναι λοιπόν μια σωστή αγγελία εργασίας?
Τίτλος θέσης
Μια σωστή αγγελία στον τίτλο της φέρει τον τίτλο της θέσης εργασίας. Είναι το πρώτο στοιχείο για το τι ζητάει η επιχείρηση και για το ποιους υποψήφιους θέλει να προσελκύσει.
Περιγραφή της εταιρίας
Το εισαγωγικό κομμάτι μιας αγγελίας είναι η περιγραφή της εταιρίας. Εδώ αναφέρεται το όνομα τις εταιρίας (πέραν από κάποιες εξαιρέσεις), ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται, κάποια στοιχεία από το όραμα της εταιρίας και τέλος η περιοχή που εδρεύει η εταιρία.
Περιγραφή της θέσης εργασίας (Job Description)
Στο τμήμα αυτό η εταιρία πρέπει να αποτυπώνει τις απαιτήσεις της θέσης και τις αρμοδιότητες που θα έχει ο εργαζόμενος τόσο σε καθημερινή βάση όσο και σε μακροπρόθεσμη. Η περιγραφή των αρμοδιοτήτων είναι ίσως το πιο σημαντικό τμήμα της αγγελίας αφού δίνει στον υποψήφιο μια εικόνα για το πώς θα κληθεί να εργαστεί και τι θα κληθεί να κάνει από τη στιγμή που επιλεγεί για την θέση.
Προφιλ Υποψηφίου
Σε αυτό το πεδίο περιγράφονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο κάθε υποψήφιος για τη θέση. Πτυχία, σπουδές, μεταπτυχιακά, προϋπηρεσία, συγκεκριμένες δεξιότητες, ικανότητες και γνώσεις περιγράφονται σε αυτό το πεδίο έτσι ώστε να γίνει ο πρώτος διαχωρισμός μεταξύ των αναγνωστών και να στείλουν μόνο όσοι πιστεύουν ότι καλύπτουν τις απαιτήσεις.
Συμπληρωματικά στοιχεία υποψηφίου
Εδώ, περιγράφονται στοιχεία της προσωπικότητας του υποψηφίου. Οι εταιρίες προσπαθούν να περιγράψουν και να «φωτογραφήσουν» τον ιδανικό χαρακτήρα του ατόμου που θα κληθεί να συνεργαστεί μαζί τους. Χαρακτηριστικά που φαίνεται να διαθέτει ο καθένας όμως μόνο λίγοι είναι εκείνοι που αποδεικνύουν στην συνέντευξη πως πραγματικά τα κατέχουν.
Τι προσφέρει η εταιρία
Αφού, λοιπόν, η αγγελία ζητάει και ζητάει και παραθέτει τις απαιτήσεις της, εδώ είναι το σημείο όπου προσπαθεί να προσελκύσει τους υποψηφίους να στείλουν το βιογραφικό τους. Αναφορά στο μισθό, στις επιπλέον παροχές και σε ό,τι άλλο μπορεί να προσφέρει η εταιρία αναφέρεται και αναλύεται σε αυτό το πεδίο. Η αναφορά στο μισθό πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι αναφέρουν απλά «ανταγωνιστικά πακέτα αποδοχών».
Κάπου εδώ ολοκληρώνεται μια σωστά δομημένη αγγελία. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου οι εταιρίες δεν αναφέρουν το όνομα και την επωνυμία τους. Αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο όταν μια εταιρία χρησιμοποιεί άλλες εταιρίες για την διαδικασία επιλογής υποψηφίων έτσι επιλέγει για στρατηγικούς και ανταγωνιστικούς λόγους να αποκρύπτει το όνομά της. Αντ’ αυτού, η εταιρία που διενεργεί τη διαδικασία επιλογής και πρόσληψης, αναφέρει το δικό της όνομα. Σε αυτή τη περίπτωση στην αγγελία πρέπει να υπάρχει η περιγραφή και των δυο εταιριών.
Οποιαδήποτε άλλη παραλλαγή στον τρόπο παρουσίασης μιας θέσης εργασίας απλά θέτει την αξιοπιστία της εταιρίας σε κίνδυνο. Οποιαδήποτε παράλειψη από τα παραπάνω στοιχεία πρέπει να «χτυπάει καμπανάκι» στους υποψηφίους ότι κάτι δεν πάει καλά με τον υποψήφιο εργοδότη.