Όσα βιογραφικά κι αν έχω δει πάντα ένα πράγμα μου κεντρίζει την προσοχή, ο τίτλος. Στα περισσότερα κυριαρχεί η τάση να υπάρχει στον τίτλο η φράση «Βιογραφικό Σημείωμα». Όσο κι αν φαντάζει λογική η απόφαση αυτή σίγουρα υπάρχει πιο έξυπνος τρόπος να τιτλοφορήσεις το βιογραφικό σου.
Η ύπαρξη «Βιογραφικό Σημείωμα» σαν τίτλος μου θυμίζει κάτι από το σχολείο όταν κάτω από τις ερωτήσεις στα διαγωνίσματα υπήρχε χώρος για απάντηση και κάποιοι συμμαθητές μας επέλεγαν να γράφουν τη λέξη «Απάντηση» πάντα στη κορυφή. Δε λέω ότι είναι παράλογο, αλλά δεν είναι και το πιο λογικό. Ο καθηγητής ή ο δάσκαλος ήξερε ότι διαβάζει απάντηση. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το βιογραφικό σου. Ο recruiter ξέρει ότι διαβάζει βιογραφικό, δεν χρειάζεται να του το γράψεις στον τίτλο. Δεν είναι λάθος, αλλά δεν θα ήταν καλύτερο στον τίτλο να έχεις τα στοιχεία επικοινωνίας ώστε να κερδίζεις χρόνο στον recruiter και παράλληλα να κερδίζεις χώρο στο βιογραφικό σου? Γιατί να χάνεις πολύτιμες σειρές από το χαρτί σου όταν μπορείς να το κάνεις πολύ καλύτερα και πιο αποδοτικά?
Στο τίτλο του βιογραφικού σου βάλε το όνομά σου και τα στοιχεία επικοινωνίας σου. Εάν θέλεις να το κάνεις ακόμα καλύτερα βάλε και την ημερομηνία γέννησης και διώξε τα «προσωπικά στοιχεία» πλήρως από το βιογραφικό σου. Φρόντισε να είναι όλα ευδιάκριτα και να προσελκύουν το μάτι. Σκέψου επίσης ότι πολλοί εκτυπώνουν τα βιογραφικά ασπρόμαυρα οπότε προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις χρώματα και γραμματοσειρές οι οποίες φαίνονται εύκολα σε ασπρόμαυρη εκτύπωση.
Εάν μάλιστα είσαι από τα άτομα που αρέσκονται στο να χρησιμοποιούν φωτογραφία στο βιογραφικό τους (κάτι που έχουμε συναντήσει στη στήλη Tip of the Week) τότε πρέπει να προσέξεις διπλά! Πρώτον πρέπει η φωτογραφία σου να μοιάζει με φωτογραφία σε ασπρόμαυρη εκτύπωση και δεύτερον πρέπει να αξιοποιήσεις το χώρο μεταξύ της φωτογραφίας σου και του σώματος του βιογραφικού σου.
Παρακάτω θα δεις μερικούς τρόπους να παρουσιάσεις τον τίτλο του βιογραφικού σου.
1.Σε πλαίσιο
2.Χωρίς πλαίσιο
3.Πλαίσιο με φωτογραφία
4.Φωτογραφία χωρίς πλαίσιο
Σίγουρα πήρες μια ιδέα για το πως θα μπορούσε ο τίτλος σου να είναι καλύτερος και πιο αποδοτικός. Ώρα να το εφαρμόσεις.